TY - JOUR ID - 51 TI - روش‌شناسی ایجاد شاخص ترکیبی ارزیابی نوآوری در راستای الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت JO - مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) JA - 15 LA - fa SN - 2042-2322 AU - Seyed habibollah, AD - عضو هیئت علمی دانشگاه علامه طباطبایی AU - Reza, Naghizadeh AD - دانشجوی دکترای مدیریت تکنولوژی دانشگاه تربیت مدرس- AU - , AD - Y1 - 2011 PY - 2011 VL - 2 IS - 2 SP - 107EP - 126توسعه ,نوآوری ,شاخص ترکیبی ,الگوی اسلامی و ایرانی پیشرفت. ,DO - AB - سنجش پیشرفت کشور در قالب الگوئی قابل اتکاء از اساسی ترین ارکان هرگونه برنامه ریزی محسوب می شود. این الگو می تواند مبنایی برای شناسایی وضعیت واقعی عملکرد بازیگران عرصه های مختلف توسعه ملی باشد و زمینه همگرائی تمامی فعالیتهای علمی، فنی، صنعتی و اقتصادی را فراهم آورد. یکی از ابزارهای سیاست گذاری در حوزه های مرتبط با نوآوری، بهره گیری از شاخص های ترکیبی می باشد. این شاخص ها قابلیت مقایسه ای را برای کشورهای مختلف در عرصه نوآوری فراهم می آورد. در این بین نحوه توسعه این شاخص ها در حوزه نوآوری و همچنین بررسی چگونگی توسعه سایر مدل ها و نقاط ضعف آن دارای اهمیت ویژه است. در این تحقیق سعی شده است تا با استفاده از روش تحلیلی، الگوهای پیشنهادی جهت توسعه شاخص های ترکیبی بررسی شود. در این چارچوب برخی از مهمترین مدل های بین المللی مرتبط با نوآوری مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس یافته های مقاله، طراحی شاخص های ترکیبی در راستای الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت نیازمند شکل گیری گروه های سه گانه نظریه پردازی، روش شناسی و جمع آوری داده است. UR - https://marefateeqtesadi.nashriyat.ir/node/51 L1 - https://marefateeqtesadi.nashriyat.ir/sites/marefateeqtesadi.nashriyat.ir/files/article-files/4708.pdf ER -