Pages:
125-
Receive Date: 2025/04/08
Accept Date: 2025/04/08
چکیده و کلیدواژه فارسی (Persian)
Title :مؤلفهها و نماگرهای فروشگاه اسلامی؛ تعیین اولویتهای 81 نماگر فروشگاه اسلامی، بر اساس تحلیل سلسلهمراتبی (AHP)
Abstract:
امروزه مراکز بزرگ تجاری به واسطهی کارکردهای اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی مخصوص خود، پدیدهی مهمی در ساختار زندگی معاصر به شمار میروند. فروشگاه ها، نه تنها بنیادی اقتصادی و نهادی اجتماعی، که نمادی فرهنگی و بازتابی از هنر، اندیشه و بنیادهای ارزشی جوامع به شمار می روند و به دلیل کارکردهای گسترده، در سبک زندگی مردم نیز تأثیر می گذارند. این پژوهش، در مرحله اول با تحلیل مفهوم فروشگاه تراز اسلامی، با در نظر گرفتن این موضوع که دادوستد محوری ترین رفتار اقتصادی در فروشگاه است، بر این محور، ابعاد مختلف فروشگاه اسلامی از جهات مختلفی همچون قیمت، مشروعیت فرایند دادوستد، طرفین، متعلق و فضای فیزیکی دادوستد را بررسی نموده و مؤلفه ها و نماگرهای هر بُعد را از متون اصیل اسلامی استخراج کرده است. در مرحلهی دوم با مراجعه به نخبگان و متخصصان علومی انسانی اسلامی، از روش تحلیل سلسله مراتبی (AHP)، به اولویت بندی 81 نماگر برای فروشگاه تراز اسلامی پرداخته است و وزن نهایی هر یک را مشخص کرده است.
Cite this article:
RIS
Mendeley
BibTeX
APA
MLA
HARVARD
VANCOUVER
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Mo'allemi, Seyed mahdi.(2025) مؤلفهها و نماگرهای فروشگاه اسلامی؛ تعیین اولویتهای 81 نماگر فروشگاه اسلامی، بر اساس تحلیل سلسلهمراتبی (AHP). Ma`rifat-e Eghtesad-e Islami, 10(2), 125-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Seyed mahdi Mo'allemi."مؤلفهها و نماگرهای فروشگاه اسلامی؛ تعیین اولویتهای 81 نماگر فروشگاه اسلامی، بر اساس تحلیل سلسلهمراتبی (AHP)". Ma`rifat-e Eghtesad-e Islami, 10, 2, 2025, 125-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Mo'allemi, S.(2025) 'مؤلفهها و نماگرهای فروشگاه اسلامی؛ تعیین اولویتهای 81 نماگر فروشگاه اسلامی، بر اساس تحلیل سلسلهمراتبی (AHP)', Ma`rifat-e Eghtesad-e Islami, 10(2), pp. 125-
APA | MLA | HARVARD | VANCOUVER
Mo'allemi, S. مؤلفهها و نماگرهای فروشگاه اسلامی؛ تعیین اولویتهای 81 نماگر فروشگاه اسلامی، بر اساس تحلیل سلسلهمراتبی (AHP). Ma`rifat-e Eghtesad-e Islami, 2025; 10(2): 125-